PrOgRaMania Forumuna-Hoş Geldiniz...


 
AnasayfaDirenişTakvimSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
programmania.eniyiforum.net >> Oyun, Program, Klip, Mp3, Film >> Sitemizin forumlarını görebilmek için lütfen üye olunuz!!! PrOgRaMaNia Forumu

Paylaş | 
 

 Age of Empires II: The Conquerors (Pc İnceleme)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Administrator

Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 182
Rep puanı : 2147501312
Kayıt tarihi : 08/04/09
Yaş : 28
Nerden : Türkiye

MesajKonu: Age of Empires II: The Conquerors (Pc İnceleme)   Cuma Nis. 10, 2009 12:43 pm

Genişleme paketlerinin eski oyunun heyecanını yakalayamadığı ve bekleneni veremediği bilinen bir gerçektir. Aslında sadece çok iyi oyunların devamı yapıldığını düşünürsek oyuncu hep daha iyisini istediği ve beklediği için umduğunu bulamaz. Oynayanların bildiği, oynamayanların da muhtemelen duyduğu Age of Kings herkes tarafından bilinen detaylı ve eğlenceli stratejilerdendir. Özellikle eski çağlardan başlayıp 4 çağ boyunca ilerlemesi, 4 farklı kaynağın olması ve bunların toplamanın verdiği haz ile birleşen taktik ve stratejiler oyunu eşsiz yapıyor ki sırf Zone’da her gün binlerce insan bu oyunu oynuyor.

İlk başta herkesin en çok merak ettiği yeni ırkları sıralayayım. Huns, Aztecs, Mayans, Koreans ve Spanish. Bu ırklara gerçekten çok farklı özellikler eklenmiş. Dilerseniz bunları tanıyalım:

Huns: Türk tarihinin eski devletlerinden olan Huns’un en iyi olduğu nokta atlı birlikler. Ayrıca oyunda çok unuttuğumuz ve hep işçi harcadığımız iş olan ev inşası Huns’da yok ve Huns direk 200 population fakat –100 wood ile başlıyor. Atlı okçular Castle Age’de %25, Imperial Age’de %30 daha ucuz. Ayrıca tüm atlı birlikleri %20 daha hızlı üretiyorlar. Bazı savaşlarda özellikle savunmada Trebuchet kullanıyorsanız, Trebuchet’ların vuruş yüzdelerinden çok şikayetçi olursunuz. Huns’da ise Trebuchet’lar %30 daha isabetli vuruyor. Tarkan adlı Unique askerleri bence pek işe yaramıyor. Aşağı yukarı Paladin’le aynı fiyata mal oluyor ama Paladin’in kalitesi tartışılmaz. Okçu (archer), piyade (infantry) ve siege (kuşatma) birliklerinde büyük zaafları olan Huns’un bazı gemi upgrade’leri de yok. Ekonomik açıdan da bonusları yok fakat uprgrade’lerin çoğu var. Hızlı ve ofansif oynuyorsanız seçilebilir tabii bir de atlı birliklere sempatiniz varsa.

Aztecs: Piyade ve rahiplerde (monk) uzman olan bu ırkın en büyük eksisi herhangi bir atlı birliğinin bulunmaması. “Paladin’siz oyun mu olur?” diyenler biraz sabretsinler. Bir kere işçiler her kaynağı (resource) 5 tane daha fazla taşıyorlar. Bu rakam az gibi görünse de oyunun sonundaki işçi sayısını ve her getir götürdeki 5 fazlalığı hesap edersek hiç de yabana atılacak bir özellik değil. Ayrıca bütün askerler %15 daha hızlı üretiliyorlar. Rahipleri manastırdaki (monastery) her upgrade başına +5 sağlık (hit point) alıyorlar. Ekonomide pek de önemli olmayan bir upgrade hariç tüm upgrade’lere sahipler fakat halberdier (pikeman’in bu oyunda yer alan gelişmişi) ve bir çok gemi olmaması bu ırkın çok iyi olan ekonomisine gölge düşürüyor. Ayrıca uzun süren oyunlarda işe yarayan %33 relic’ten daha fazla altın alma bonusu var.

Mayans: Okçularda uzman olan Mayans da Aztecs gibi atlı ünitelerden yoksunlar fakat aynı Aztecs gibi birçok ekonomi artısı var. Mesela en göze çarpan özellik olan kaynakları %20 daha verimli toplama olayı. Mesela bir altın madenin bir parçasından bir ırk 800 altın çıkarıyorsa Mayans buradan 960 altın çıkarıyor. Bu sadece altın için değil tüm kaynaklar için geçerli. Mayans okçularını bir miktar daha ucuza üretiyor. Feudal Age’de %10, Castle Age’de %20, İmperial Age’de %30 daha ucuza çıkarıyorlar tüm okçu ünitelerini. Ayrıca bir köylü (villager) fazla fakat –50 food az başlıyorlar. Bu ırk hızlı oyunlar için. Ayrıca mayans’da scout yok onun yerine eagle warrior adlı daha fazla menzilli fakat daha yavaş bir ünite ile başlıyorlar. Ekonomi konusunda yine uprgadeleri iyi fakat birçok askeri zaafları var.

Koreans: Tower ve Naval konusunda uzman Koreans ve bütün kule upgradeleri bedava. Denizde de oldukça iyiler fakat diğer ırklara göre daha ağır oynuyorlar. Taş madeninden taşları %20 daha verimli alıyorlar ve bütün işçilerinin görüş alanı 2 fazla. Ayrıca takım artıları olan mancınık menzili ona kaleden daha fazla menzil sağlayabiliyor. Kullanışlı fakat erken saldıran biri için pek dayanıklı değil bu ırk. Neredeyse tüm upgrade’ler mevcut. Tabii Elite Cannon Galleon ve Paladin upgrade olmaması çok büyük eksik zorlu deniz ve kara savaşları için.

Spanish: Sanırım yeni ırkların en iyisi olan Spanish. Teknolojik açıdan bir Bizans kopyası çünkü teknolojiler aynen yer alıyor. Upgrade’lerin tamamı neredeyse mevcut. Bazı okçuları ve develeri yapamıyorlar fakat özel artıları olarak 3000 kadar altın kazandıran Blacksmith uprade’lerinin altın gerektirmemesi ve Cannon Galleon’larının hem daha hızlı hem de daha isabetli ateş etmesi onu karada da denizde de çok iyi yapıyor. Ayrıca işçileri savaşta daha güçlüler ve binaları %30 daha hızlı inşa ediyorlar. Tam bir ateşli silah ve rahip ırkı olan Spanish’lerde ayrıca değişik bir rahip daha bulunuyor. Missionary adlı bu yeni rahipler relic taşıyamıyor, menzilleri ve görüş alanları daha kısa fakat daha hızlı oldukları için özellikle Persians’a karşı fil çevirme taktiğinde çok etkililer. Pek işe yaramayan bir özellikleri daha var ki o da trade yapan üniteler %33 daha fazla altın alıyorlar.




Irklar kısaca böyle. Age of Kings’de savunduğum olayı yine korumuşlar. Oyunda en iyi ırk diye bir şey yok sizin oyun stilinize en çok uyan ırk var. Mesela ben en çok Spanish’i yada Persians’ı tercih ederim çünkü her türlü yönüyle bana en çok uyan onlardır.

Oyuna artık bir sürü yeni upgrade ve artı yön eklenmiş. Bunlar şöyle:

Heresy: Rakibiniz bir üniteyi çevirdiği zaman o ünite onun tarafına geçmez ölür. Yapmak için 1000 altın gerekiyor.
Theocracy: Rahip destekli bir savaşta sadece bir rahibinizin dinlenmesini sağlar. Diğerleri otomatik olarak dinlenmiş olur. Upgrade’i için 400 yiyecek, 800 altın gerekiyor.
Herbal Medicine: Herhangi bir binanın içine giren adamlarınız 4 katı daha hızlı iyileşir. 350 altın gerekir upgrade’i için.
Caravan: Bütün trade ünitelerinin hızı 2 kat artar. Upgrade 200 yiyecek ve 200 altına mal olur.
Bloodlines: Bütün atlı ünitelerin sağlıkları 20 artar. 150 yiyecek ve 100 altın gerekir.
Thumb Ring: Okçuların tümünün isabet oranını %100 ve hızını arttırır. 300 yiyecek 250 odun gerektirir.
Parthian Tactics: Atlı okçulara bir normal bir de delici armor artısı verir. 200 yiyecek ve 250 altın gerektirir.

Ayrıca artık her ırkın kendine göre özel teknolojileri var. Bunlar upgrade değil, oyunun başında veriliyorlar. Bunlara da bir göz atalım:

Aztecs (Garland Wars): Tüm piyadelere +4 atak verir.
Britons (Yeomen): Bütün yürüyen okçulara bir menzil ve tüm kulelere 2 atak verir.
Byzantines (Logistica): Özel üniteler filler gibi çevresindeki tüm ünitelere zarar verir.
Celts (Furor Celtica): Siege Workshop’dan çıkan tüm ünitelere %50 sağlık verir.
Rocketery (Chinese): Özel ünitelerine +4 ve akrep mancınıklarına +2 delici vuruş verir.
Bearded Axe (Franks): Özel ünitelerine bir menzil verir.
Anarchy (Goths): Huskarls’ları kışladan (barracks) da üretmenizi sağlar.
Perfusion (Goths): Kışladaki asker üretimi %50 hızlanır.
Atheism (Huns): Relic ve Wonder’larda 100 sene azaltır. Ayrıca spy ve treason %50 daha ucuza üretilir.
Kataparuto (Japanese): Trebuchet’ların kurulup/toplanma ve ateş hızları artar.
Shinkichon (Korean): Mangonel ve Onager’lara +2 menzil.
El Dorado (Mayans): +40 Eagle Warrior sağlıkları.
Drill (Mongols): Kuşatma ünitelerinin tümü %50 daha hızlı hareket etmesini sağlar.
Mahouts (Persians): Fillerin hızı %30 artar.
Zealotry (Saracens): Deve ve özel ünitelerine +30 sağlık verir.
Supremacy (Spanish): +40 sağlık, +6 atak ve +2/+2 zırh verir işçilere.
Crenellations (Teutons): +3 kale menzili verir ve kaleye giren tüm ünitelerin ok atmasını sağlar.
Artillery (Turks): +2 bombard tower, bombard cannons ve cannon galleon menzili verir.
Berserkergang (Vikings): Özel ünitelerinin güçlerinin artması hızlanır.

E bu kadar yenilikten oyun türleri de nasibini almadan olmaz. Wonder Race, Defend the Wonder ve King of the Hill adında 3 yeni oyun türü mevcut. Bunların özellikleri ise şöyle:

Wonder Race: Zone’da olsun, IP’den olsun birçok kişinin zaten oynadığı ve bildiği bir olaydı Wonder Race. Oyun türü olarak eklenmesi daha rahat oynanmasını sağlamış. Wonder Race’de amacınız en hızlı şekilde Wonder yapmak. Olay bu kadar basit. Diğer kuralların hepsini kendin belirliyorsunuz.

Defend the Wonder: Adından da anlayacağınız gibi bir ırka wonder veriliyor ve belirlenen süre boyunca onu koruması gerekir. Diğer takım ise korunan Wonder’a saldırmakla ve o belirlenen sürede yükmekle görevlidir.

King of the Hill: Haritada, tam ortada bir wonder var ve amaç onun kontrolünü ele geçirip belli bir süre tutmak. Deathmatch’de yapılan savaşlara benzer meydan savaşları çok oluyor ama tabii normal oyun tarzı hiçbir şeye değişilmez.

Artık bir süre sonra sıkıcı gelen haritalara da ekleme yapılmış. Özellikle gerçek harita olayı gerçekten güzel olmuş. Byzantium adlı haritada oynarsanız Türkiye’nin Ege ve Marmara bölgesini ayrıca Yunanistan’ı görebilirsiniz. Diğer gerçek dünya haritaları ise Britain, Central America, France, Iberia, Italy, Mideast, Norse Lands, Sea of Japan(East Sea), Texas olarak yapılmış. Sadece gerçek dünya değil oyunun kendi ürettiği dünyalara da yenilikler eklenmiş fakat bunlardan bazıları oldukça yenilikten uzak olmuş. Şimdi bunları inceleyelim:

Arena: Oyuna surlarla kaplı ve bol ormanlı bir haritada başlıyorsunuz. Rush’tan nefret edenlerin haritası, bir de defans yapmayı sevenlerin.
Ghost Lake: Arabia’nın karlı olanı desem yeteri kadar açıklayıcı olur galiba. Tek farkı bu olan yerlere bina yapamıyorsunuz. Ayrıca sulara da dock yapılmıyor. En azından ben yapamadım. Bence kar olayı görsel açıdan en büyük yenilik ve karda yürüyen adamlarınızın ayak izleri bile belli kalıyor. Böylece buradan birileri geçmiş diyebileceksiniz.
Mongolia: Ben bu haritanın mantığını anlayamadım ama açıklayayım size neler olduğunu. Highland’de bulunan yüksekliklerden burada pek çok var hatta adım başı diyebilirim. Galiba burada duvarın önemi çıkıyor. Ayrıca bazı yerlere serpiştirilen karlar da hoş olmuş.
Nomad: Bu da güzel olmuş. Bu haritada Tc’sız başlıyorsunuz ve işçilerinizin hepsi haritada bir yerde dağılmış oluyor.
Oasis: Mediterranean’ın karlısı ve ortasında deniz yerine orman var. Fena değil.
Salt Marsh: Yine anlamadığım ve diğer haritalar benzer olan bir harita. Kara var her tarafına deniz, göl, koy falan yerleştirilmiş. Çok saçma olmuş.
Scandinavia: Burayı da pek anlayamadım ama okuduğuma göre yiyecek ve altından sıkıntı yokmuş. Deatmatch kaynaklarının haritaya serpiştirilmiş hali galiba.
Yucatan: Bu harita ise her taraf kara ve sadece ortası şerit halinde deniz olan haritanın bir değişi. Bu haritada o şeritler kesik kesik yapılmış.




Ben hiç ilgilenmem ama oyuna yeni campaign’ler de eklemişler. Bunların içinde bizi ilgilendiren Hun’larla ilgili bir campaign de bulunuyor.

Oyunun genel yenilikleri böyle. Şu an 4. sayfanın sonundayım ve oyunun yeniliklerini söylemeye ancak yetti. Ben bu kadar yeniliğin bir genişleme paketinde ilk defa yer aldığını görüyorum. Bence AoK’den hoşlandıysanız alın, hastası iseniz, benim gibi, sakın kaçırmayın...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://programmania.eniyiforum.net
 
Age of Empires II: The Conquerors (Pc İnceleme)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
PrOgRaMania Forumuna-Hoş Geldiniz... :: GaMe Bilgileri&Yamaları :: GaMe İnceleme ve Anlatımları-
Buraya geçin: